عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته را در پست‌های بازرسی الخلیل نصب کرده است.

«گرگ سرخ»؛ سامانه تشخیص چهره پیشرفته رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بر اساس این گزارش، همانطور که در روزنامه عبری هاآرتص آمده است، سامانه «گرگ سرخ» چهره فلسطینی‌ها را بدون اطلاع آنها اسکن می‌کند و در مواردی که شناسایی نمی‌شوند، اطلاعات حیاتی آنها به طور خودکار ذخیره می‌شود.

این سازمان از شرکت‌های بین‌المللی خواست با توجه به اینکه این اقدام بخشی از تأسیس رژیم آپارتاید در سرزمین‌های اشغالی است، ارائه فناوری‌های نظارتی به اسرائیل را ممنوع و فروش سلاح و تجهیزات نظامی و دفاعی را متوقف کنند.

به گزارش روزنامه عبری هاآرتص، پیش از این گزارش‌ها و اطلاعاتی درباره استفاده از سامانه‌هایی از جمله سامانه معروف به «گرگ آبی» برای شناسایی چهره فلسطینی‌ها در کرانه باختری به طور کلی و مشخصا الخلیل منتشر شده بود؛ اما گزارش جدید اطلاعات بیشتری در مورد سامانه پیشرفته نصب شده در پست‌های بازرسی این شهر ارائه می‌دهد.

به گفته عفو بین‌الملل، چهره فلسطینی‌ها بدون اطلاع آنها اسکن می‌شود و با اطلاعات موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی موجود درباره آن‌ها مقایسه می‌شود و به فردی که در این سامانه نباشد و در مواردی که معلوم شود فرد تحت تعقیب است اجازه عبور از ایست‌های بازرسی داده نمی‌شود.

در این گزارش به نقل از سازمان «شکستن دیوار سکوت» درباره «گرگ سرخ» اشاره شده است که در داخل پاسگاه تقریباً ۱۰ تا ۱۵ دوربین وجود دارد و از لحظه ورود و عبور فلسطینی‌ها، عکس‌های شناسایی با کمک سربازی که در نزدیکی آنهاست، گرفته می‌شود.

این سازمان اعلام کرد که "گرگ سرخ" به سایر سیستم‌های نظارتی و پایگاه داده‌ای اطلاعات درباره فلسطینی‌ها در برنامه‌ای مرتبط است که توسط سربازان برای شناسایی هر فلسطینی از طریق چهره یا کد ملی استفاده می‌شود.

عفو بین الملل اعلام کرد که استفاده از دوربین‌های مداربسته در قدس شرقی به ویژه در محله‌های شیخ جراح و سلوان پس از عملیات «نگهبان دیوارها/شمشیر قدس» در ماه مه ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری داشته است. این دوربین‌ها ساخته دو شرکت چینی و هلندی هستند.

اگنس کالامار، دبیرکل عفو بین‌الملل گفت که مقامات اسرائیلی از ابزارهای نظارتی پیشرفته برای ترویج آپارتاید علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: «در منطقه H۲ الخلیل، ما براساس اطلاعات موثق فهمیدیم که چگونه یک سیستم تشخیص چهره جدید به نام «گرگ سرخ» با استفاده از داده‌های بیومتریک که غیرقانونی جمع‌آوری‌شده به منظور نظارت بر تحرکات فلسطینی‌ها در سراسر مناطق به ویژه الخلیل، محدودیت‌های شدید علیه آزادی تردد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروهای این رژیم برای تضمین نظم، امنیت و انضباط در کرانه باختری تلاش می‌کنند و به عنوان بخشی از "مبارزه با تروریسم" عملیات امنیتی و اطلاعاتی لازم را انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.